Det beste for deg og moder jord

Kunde

Gry Hammer

 

Prosjekt

Annonsering i sosiale medier og strategisk rådgivning 

 

Tidspunkt

Våren 2020 – 

Gry Hammer ble kåret til årets matblogger i 2017, er forfatter og har sin egen produktportefølje som selges både via egen nettbutikk og helsekostkjeder.  Hun har utgitt 14 bøker, er opptatt av «moder jord» og leverer onlinekurs innenfor fermentert mat, surdeigsbakst og eteriske oljer. Hun har også sin egen podcast med spennende gjester, og er en sterk stemme innenfor økologisk mat, rene produkter og en naturlig livsstil. 

Oppgaven

Samme dag som hele Norge stengte ned, startet vår første kampanje, som ga rekordomsetning i nettbutikken. Siden da har vårt samarbeid blomstret og blitt utvidet til økt grad av strategisk rådgivning og tett sparringspartner i alle deler av markedsutviklingen. 

 

Gry Hammer er en suksessgrûnder, bestselgende forfatter med mangeårig erfaring, og en sterk faglig stemme innenfor sitt marked. Hun har stor følgerskare i sosiale medier, flere bokprosjekter og foredragsoppdrag. En dyktig skribent med 14 utgitte bøker, som også har vært på bestselgerlisten, har mange medieoppslag, og er god på ekte kundedialog i sosiale medier. Hun ønsket hjelp til den digitale markedsføringen, og en strategisk sparringspartner som kunne løfte potensialet, bidra i utviklingen og øke salget via egen nettbutikk. Vi fikk totalansvar for kampanjeplanlegging og annonseringen i sosiale medier og har underveis utviklet samarbeidet som  strategisk rådgiver og tett sparringspartner rundt hele markedsplanleggingen. 

Løsningen

Gjennom strategisk planlegging og research, har vi satt opp markedsplan med detaljert årshjul og planlagte aktiviteter, der formålet er å bygge en rød tråd på tvers av kanaler og kampanjer som når potensielle kunder – i alle deler av vurderingsprosessen, for maksimale resultater.

 

Vi effektiviserte kundereisen gjennom oppsett av Facebook butikk og implementerte Instagram Shop. Vi planlegger kampanjer og setter opp annonser som gir en stoppeffekt i alle deler av kundereisen. og omformer interesse til salg. Vi A/B tester, utvikler og overvåker alle annonser 6 dager i uken. 

 

Ansvarlig for performance marketing: 

  • Identifisering av kundereisen
  • Sporing
  • Kreativ planlegging
  • Idèutvikling
  • Målgruppeutvikling
  • Kreativ tekst
  • Visuelle virkemidler 
  • Teksting og klipp av video
  • Retargeting 
  • Støtte rundt planlegging av  webinarer og livesendinger. 
  • Strategisk rådgivning
  • Sparringspartner markedsutvikling

«Jeg har samarbeidet med Line i mange år. Hun gir alltid det lille ekstra for å gjøre meg fornøyd, og setter seg inn i det budskapet jeg ønsker å formidle, før hun gir jernet på det hun kan best, nemlig god markedsføring!»

Gry Hammer.

Flere prosjekter

Det grønne gullet

En markedsavdeling til utleie 

Rett på