RETT PÅ
Kunde
Helsekjelda
Prosjekt
Strategi, merkevarebygging og nettside
Tidspunkt
Høsten 2022
Helsekjelda har i samråd med lege utviklet en magnesiumkrem, som har god effekt mot kramper og muskelsmerter. Ved å massere kremen RETT PÅ huden, vil kroppen raskt absorbere det den trenger av magnesium. Hvordan kommuniserer man fordelene ved nye produkter, og til riktig målgruppe?
![](https://side.manacommunication.no/wp-content/uploads/2022/09/DSC4374-768x512.jpg)
![](https://side.manacommunication.no/wp-content/uploads/2022/09/DSC4354-1-768x512.jpg)
Oppgaven
Helsekjelda er et innovativt selskap som lager produkter som tilfører kroppen naturlige stoffer gjennom huden. Produktene er norskprodusert, og utviklet i samråd med lege. Et av disse er deres økologiske magnesiumkrem, som blant annet har god effekt mot kramper og muskelsmerter. Vi fikk i oppdrag å gjennomføre en analyse av merkevaren, og legge en strategi for videre vekst. Videre har vi fått ansvar for deres tilstedeværelse i digitale kanaler.
![](https://side.manacommunication.no/wp-content/uploads/2022/09/DSC4045-kopi-768x903.png)
![](https://side.manacommunication.no/wp-content/uploads/2022/09/DSC4046-kopi-768x903.png)
Løsningen
Vi startet med å gjennomføre en analyse av merkevaren, utvikle personas og legge en strategi for videre vekst. Nettsiden skulle også forbedres, hvor vi utviklet nettsidens design, oppdaterte bilder og tekst. I den forbindelse har vi også videreutviklet merkevarens logo. For å styrke Helsekjelda sin posisjon og merkekjennskap i digitale kanaler, har vi delt fakta, tips og personlig innhold med menneskene bak merkevaren. I mediemiksen har vi inkludert organisk innhold, stories, reels og annonsering. For å tiltrekke flere relevante følgere, har vi utført giveaway i sosiale medier.